Follow by Email

5.3.09

Motosiklet Beyni Zinde Tutuyor



Japonya’da yapılan araştırmaya göre, motosiklet kullanmak beyni zinde tutarak sağlıklı yaşlanmaya yardımcı oluyor

JAPONYA’DAKİ Tohoku Üniversitesi ile motosiklet üreticisi Yamaha tarafından yapılan araştırmaya göre, motosiklet kullanıcıları daha uyanık bir zihne ve güçlü bir hafızaya sahip oluyor.

Araştırmada, en az 10 yıldır motor kullanmayan, 40-50’li yaşlardaki eski motosiklet sürücüleri iki gruba ayrıldı. İlk gruptakiler iki ay boyunca motosiklet kullanırken, diğer grup bisiklet ya da otomobil kullandı. Motosiklet kullanan gruptakiler, bilişsel işlev testlerinde daha yüksek puanlar aldı. İkinci bir testte de, motosiklet kullananların sayı hatırlama testinde iki ay öncesine göre yüzde 50 oranında daha başarılı olduğu görüldü. Diğer gruptakilerde gerileme kaydedildi. Motosiklet kullanan denekler ayrıca, işte daha az hata yaptıklarını ve daha mutlu olduklarını söyledi. Bilim adamı Ryuta Kavaşima, “Sürekli tetikte olmayı gerektirdiği için motosiklet kullanmak sürücünün beynini aktif hale getiriyor. Motosiklet kullanmanın sağlıklı yaşlanmaya yardımcı olduğu sonucuna vardık” dedi.

5 yorum:

Deran Deran dedi ki...

En korktuğum vasıta türü desem,bir motor tutkunu olarak bana darılır mısın?:))Hatta motorsikletsever bir arkadaşım var,beni kaç kere çağırdı,''de get,çok korkarım,hatta bu korku hayra alamet değil,sonum motorsikletten olacak'' bile dedim ona:))Sen diyeceksin ki ''aman canım sanki araba çok tehlikesiz?'' Sen de haklısın:))Otobüslerin yanından geçerken dikkat et,özellikle körüklü otobüslerin.Körüklü otobüsün altındaki hava akımı motorsikleti altına çekiyor.Önümde böyle bir kazaya şahit oldum.Feciydi...Ama tabii demokratik bi yaklaşımda bulunarak diyorum ki ''motorsikletsever arkadaşlara da saygımız sonsuzdur'':)))

malikocas dedi ki...

Deran tavsiyen için çok teşekkürler (Kamyon beni yuttu olarak bilinir bu durum). Evet bazen bende kokuyorum, bizi hep zor koşullara sürükleyen trafikten ama motosikletten değil. Bu konuda ailemin köklü bir karşı duruşu vardı yıllarca bunu değiştiremeye uğraştım ve baktım ki hayat akıp gidiyor vazgeçtim anlatmak onun yerine göstereyim diyip motosikleti aldım sonunda. Çok pişmanım bunu neden yıllar önce yapmadığıma. Ben her insanın kadın yahut erkek motosikletti denemesini tavsiye ederim.

kutup zencisi dedi ki...

hep bastırılmış bir dürtü olarak kaldı içimde motor sevdası... hızı çok severim fakat hep arabadan yana kullandım tercihimi... motosiklet hep biraz yarım geldi bana...

ama içten içe kıskanmıyorda değilim hani :)

malikocas dedi ki...

Motosiklet denildiğinde bende dahil olmak üzere her birimizin aklında oluşan ilk şey malesef ki hız. Motosiklet ve hız olgusunu yaşmadan anlamak ya da anlatmak çok zor ve beni aşar. Bu konuda sadece şunu söyliyebilirim kendi adıma tabi, benim için önemli olan ve kontrollü hareket etmemi sağlayan düşünce ne kadar hızlı gidebildiğimi değil ne kadar uzun gidebileceğimi bilmek bunu hayal etmekdir, yani uzun yollar katetemek. Başka bir etkende araba kullanırken içimizdeki o kimseler olmadığında ortaya çıkan herkesden sakladığımız trafik canavarını yok etmemize yardıcı oluyor. Ben motosiklet kullanmaya başladıktan sonra çok daha sakin ve dikkatli olduğumu, akıllı uslu adam gibi araba sürmeye başladığımı fark ettim. Bunlar uydurduğum bahaneler bile olsa yaşattığı keyif bile yeter. Motosiklet şeytan icadı değildir. Çok mantıklı bir ulaşım aracıdır, içimizdeki şeytana uymadığımız kontrol ettiğimiz sürece. Motosiklette hatalarının bedelini çoğunlukla sen ödersin. Araba ya da başka bir taşıtta, otobüs kamyon gibi mesela büyük cüsseli araçlarda ise içindeki canavarı uysallaştıramadığında bunu bedelini senin kadar trafikte olan herkeze ödetirsin. Bir otobüs durağına süratle virajı alamayıp giren arabayı düşünelim ki malesef bu ve bunun benzeri bir çok acı olay gerçekleşti sonuçlar çok daha üzücü olabiliyor.

Şimdi itiraflar kısmına geleyim hız bir çoğumuz için vazgeçemediğimiz bir kavram. Bende bu konuda sütten çıkma ak kaşık değilim fakat nerede ne zaman nasıl hız yapmam gerektiğini iki kere düşünüp ona göre gazı açmaya özen gösteriyorum. Birincise şehir içinde asla ters yöne girmek benzinden tasarruf etmek gibi saçmalıklar yapmıyor, süratli gitmiyorum. Trafik kurallarının dışında kerdimce durum yorumlamasında bulunmuyorum. İnsan psikolojisini göz ardı etmiyorum. Her sürücünün buna benzer uzun listeleri vardır muhakak aman şunu yapın aman bunu yapmadam hız yapmayın demiyorum, her zaman dikkat etmeliyiz. Neyse ben lafı çok uzattım nasıl kapatayım bilemiyorum, ilginiz için teşekkürler. Bu küçük notların birilerinin işine yarar umarım.

Adsız dedi ki...

I founded your post on other lang

פסיכומטרי
קורס פסיכומטרי
לימודי פסיכומטרי